راهنمای جامع برای خرید تلویزیون | سامسونگ بهتر است یا سونی ؟

شرکت‌های سونی و سامسونگ دو قطب محبوب در تولید لوازم خانگی، به خصوص تلویزیون، محسوب می‌شوند.
راهنمای جامع برای خرید تلویزیون | سامسونگ بهتر است یا سونی ؟
کد خبر : ۶۱۰۰۷

تماشای فیلم و سریال بهانه خوبی است تا تمامی اعضای خانواده دور هم جمع شوند و چند ساعتی را کنار هم وقت بگذرانند؛ از این رو انتخاب و خرید تلوزیون، متناسب با نیاز هرخانه‌ای همواره اهمیت ویژه‌ای دارد.

شرکت‌های سونی و سامسونگ دو قطب محبوب در تولید لوازم خانگی، به خصوص تلویزیون، محسوب می‌شوند.  سری جدید تلوزیون‌های این دو شرکت دارای رابط کاربری ۱۰ هستند و با کیفیت تصویر ۴K، در میان تلوزیون‌های باکیفیت و بالارده قرار می‌گیرند. از لحاظ طراحی و ظرافت، هر دو برند سعی در تولید محصولات جذاب و ظریف داشته‌اند.

در این گزارش به مقایسه و معرفی ۴ مدل تلوزیون سونی و سامسونگ می‌پردازیم.

تلویزیون سونی مدل ۸۵X۸۰L
این مدل تلوزیون ۸۵ اینچی سونی، هنگام تهیه این گزارش، حدود ۱۱۴ میلیون تومان قیمت دارد. این مدل تلوزیون سری X۸L با صفحه نمایش تخت، از کیفیت تصویر ۴K برخوردار است. نسل هشتم کنسول‌های بازی به خوبی بر روی این دستگاه قابل اجراست و بازی‌های پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان به راحتی روی این مدل تلوزیون اجرا می‌شوند. این دستگاه دارای گیرنده دیجیتال داخلی است و در صورت تمایل می‌توان گیرنده دیجیتال خارجی را به صورت مجزا تهیه کرد.

تلویزیون سامسونگ مدل ۷۵QN۸۵B
این مدل تلوزیون سامسونگ با صفحه نمایش ۷۵ اینچی، با قیمت حدودی ۱۱۵ میلیون تومان عرضه می‌شود. این مدل تلوزیون بالارده سامسونگ، مناسب تماشای فیلم و سریال و همین طور بازی است. این دستگاه قابلیت نمایش تصویر با کیفیت ۴K را دارد و صفحه نمایش آن Neo QLED است. با تجهیز این دستگاه به تکنولوژی Wide Viewing Angle، کاربر می‌تواند از هر نوع زاویه‌ای به تماشای تلوزیون بپردازد. در این مدل تلوزیون، نور صفحه به صورت اتوماتیک کم و زیاد می‌شود و در تماشای دراز مدت تلوزیون، از خستگی چشم جلوگیری می‌کند.

تلویزیون ال‌ای دی سونی مدل BRAVIA ۵۵X۹۰K
قیمت حدودی این تلوزیون ۵۵ اینچی با صفحه نمایش تخت، ۶۳ میلیون تومان برآورد می‌شود. این مدل تلوزیون سونی، با کیفیت تصویر ۴K و سرعت ۱۲۰ هرتز، مناسب استفاده روزمره و تماشای حرفه‌ای فیلم و سریال است؛ این محصول از کنسول‌های نسل نهم بازی‌ها نیز پشتیبانی می‌کند و مناسب کاربرانی است که طرفدار بازی با PS۵ هستند. این دستگاه به وزن ۱۸.۵ کیلوگرم، از تمامی فرمت‌های صوتی و تصویری پشتیبانی می‌کند. این مدل تلوزیون سونی، با برخورداری از قابلیت screen Reader نیاز افراد نابینا و کم‌بینا را در نظر گرفته و قادر به خواندن متونی است که بر روی صفحه نمایش ظاهر می‌شوند.

تلویزیون سامسونگ مدل ۵۵QN۹۰B
این مدل تلوزیون سامسونگ را می‌توان با قیمت حدودی ۶۲ میلیون و ۱۸۰ هزارتومان خریداری کرد. شرکت سونی با تجهیز این دستگاه به تکنولوژی Adaptive Picture، نگاه ویژه‌ای به بحث سلامت بینایی کاربر داشته و در زمان‌های مختلف روز، با توجه به نور محیط، روشنایی و رنگ صفحه نمایش تلوزیون را کم و زیاد می‌کند. صفحه نمایش ۵۵ اینچی این مدل تلوزیون LED است و با ارائه کیفیت تصویر ۴K، از کیفیت بصری مناسبی برخوردار است. این دستگاه از گیرنده دیجیتال داخلی و خارجی برخوردار است و تنوع برنامه‌های تلوزیونی در آن، اعضای هر خانواده را سرگرم می‌کند.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
کاماپرس
مجله زندگی
ارسال نظر